Mesagerul.ro

Impactul tăcerii în contextul încălcărilor de concurență

 Impactul tăcerii în contextul încălcărilor de concurență

Încălcările de concurență pot îmbrăca forme variate, și se pot realiza în împrejurări extrem de diverse - astfel, un cartel de fixare a prețurilor poate avea loc la fel de bine în cadrul unei întâlniri într-un hotel din afara țării sau prin discuții purtate în cadrul unei corespondențe electronice sau pe rețele de socializare. Un acord între un furnizor și un distribuitor privind, spre exemplu, limitarea vânzărilor paralele ale acestuia din urmă, se poate încheia prin semnarea unui contract, prin discuții telefonice purtate între angajați ai celor doi parteneri contractuali, sau prin orice alte modalități care permit unei autorități de concurență să tragă concluzia că a existat "a meeting of minds". Însă poate cel mai surprinzător și dificil de acceptat este faptul că participarea la un acord sau o practică anticoncurențială nu presupune tot timpul o implicare activă, iar simpla prezență (inclusiv în mediul virtual) - într-un context în care au loc schimburi de informații, discuții sau propuneri anticoncurențiale - poate expune o companie la riscul aplicării unei amenzi de către autoritatea de concurență. Astfel, prin acest articol urmărim să aducem în prim-plan două dintre cele mai întâlnite situații în care tăcerea unei companii riscă să fie privită de către autoritate de concurență drept participarea la un acord sau o practică anticoncurențială. Exemplele au în vedere încălcări ce au loc între concurenți, însă la fel de bine se pot imagina scenarii privind fapte anticoncurențiale la care participă operatori economici activi pe piețe diferite. i. Participarea la întâlniri în cadrul cărora unii dintre concurenți discută aspecte anticoncurențiale Una dintre cele mai frecvente împrejurări în care companiile ajung să fie investigate de Consiliul Concurenței, deși nu au avut un rol activ în în cadrul unei fapte anticoncurențiale, este cea în care acestea au fost prezente la întruniri în care alți concurenți au discutat cu privire la conduita lor pe piață (în materie de prețuri, costuri, piețe țintă, etc.). Aceasta deoarece, conform practicii naționale și europene în materie de concurență, în lipsa unei distanțări exprese, se consideră că toți cei care au luat parte (chiar și prin simpla prezență) la o discuție anticoncurențială au acceptat informațiile furnizate și discuțiile pu..

copyright © 2024 mesagerul.ro