Mesagerul.ro

Încă un ministru al Transporturilor mâncat de sistem

 Încă un ministru al Transporturilor mâncat de sistem

Aș fi vrut astăzi să-i pun câteva întrebări ministrului Lucian Bode de la Transporturi la ședința de audiere din Comisiile de specialitate ale Parlamentului care a durat 3 ore. Nu am reușit. Nu m-au lăsat sub nicio formă colegii săi din PNL care au făcut un scut mai eficient decât o făcea PSD-ul pe vremuri. Nu înțeleg de ce îi e frică ministrului de niște întrebări pe bune, nu cele servite puse de colegii săi de partid, la trecerea timpului. Aș fi vrut să-l întreb pe ministru de ce nu îl preocupă deloc reforma. De ce nu face schimbări la compania de drumuri CNAIR sau la cea de căi ferate CFR. De ce nu operaționalizează Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), vehicul special creat în 2016 pentru proiectele de construcție de autostrăzi, abandonat de PSD timp de 3 ani de zile. Aș fi vrut să-i spun că mandatul său de până acum a fost o dezamăgire. Că arată și vorbește ca încă un ministru mâncat de sistem. A preluat discursul celor din companii și minister cu veșnicele justificări și cu dușmani imaginari din cauza cărora nu avem autostrăzi și căi ferate. A preluat și prostiile lor. Precum ideea unui drum pe Valea Doftanei ca o nouă trecere între Ploiești (Câmpina) și Brașov. Dacă ar fi fost pe teren ar fi constatat că această trecere este prin Pasul Predeluș la peste 1300 de metri. Pentru cine a fost la Cota 1400 la Sinaia cu mașina, imaginați-vă că ați trece între București și Brașov pe acolo. Teren dificil și izolat, serpentine, un pas izolat, un drum forestier pe care se avântă acum doar pasionații de off-road. Asta este soluția propusă pentru Valea Prahovei odată la câțiva ani de CNAIR și câte un ministru pe post de guguștiuc o mușcă. A deschis lotul 3 din Lugoj-Deva cu o aberantă limitare la 80km/h și cu excluderea traficului greu. Asta, deși calea de rulare a autostrăzii, este peste 80% din autostrăzile pe care le avem în prezent în trafic în România (și pe care limita e 130km/h). De ce? Ca să-și acopere CNAIR-ul fundul pentru prostia pe care a făcut-o reziliind contractul pe acest lot. Ce contează cetățenii? Care oricum nu respectă limita pentru că riști să faci accident și să intre alții în tine mergând pe o autostradă nouă cu 80km/h. O statistică Waze arată o viteză medie (medie!) de aproape 120km/h în realitate. Cum mi-a spus cineva din minister: “Foarte bine. Să facă și prietenii noștri de la MAI bani cu radarele!” Foarte deranjant este aruncatul cu kilometri de autostradă. Cu previziuni complet nerealiste. Ministrul dă ca finalizate în 2020 loturile 1 și 2 din autostrada Sebeș-Turda, deși progresul fizic este acolo de doar 2-3%/lună și unul din loturi e la 62% progres. Deși există încă blocaje semnificative precum o groapă de gunoi în traseul bretelei de la Alba Sud, o zonă neatacată, și foarte mu..

copyright © 2024 mesagerul.ro