Mesagerul.ro

Incident grav la Spitalul Floreasca. O pacientă, în stare critică după ce a fost arsă pe masa de operație /

Incident grav la Spitalul Floreasca. O pacientă, în stare critică după ce a fost arsă pe masa de operație / "În sală, era fum și foc. Pacienta era în flăcări" / Ministerul Sănătății face o anchetă

O pacientă de 66 de ani, internată la spitalul Floreasca, este în stare critică, după ce ar fi luat foc în timpul unei operații coordonate de Mircea Beuran, a anunțat de Facebook deputatul USR Emanuel Ungureanu. Informațiile au fost confirmate de Ministru
​O pacientă de 66 de ani, internată la spitalul Floreasca, este în stare critică, după ce ar fi luat foc în timpul unei operații coordonate de Mircea Beuran, a anunțat de Facebook deputatul USR Emanuel Ungureanu. Informațiile au fost confirmate de Ministrul Sănătății, Victor Costache, care a trimis Corpul de Control în anchetă. Mircea Beuran nu a putut fi contactat până la publicarea acestei știri. Incidentul a avut loc pe 22 decembrie, potrivit lui Emanuel Ungureanu. „Beuran, fostul consilier prezidențial al lui Iliescu a dat foc unei paciente în sala de operație! Chirurgul Beuran, un pesedist plagiator de renume, capul Umefistanului, a dat foc unei paciente pe care a operat-o în data de 22 decembrie!”, a scris deputatul pe Facebook. „Din spusele asistentelor rezultă faptul că, Beuran care opera o bolnavă de cancer, ar fi folosit greșit substanțele de dezinfecție a tegumentelor, a îmbibat cu aceste soluții câmpul operator de sub pacientă și la contactul cu electrocauterul pielea pacientei și câmpurile sterile au luat foc”, mai scrie Ungureanu. El citează mărturiile a două asistente. „Mă aflam pe holul blocului operator auzind țipete și gălăgie, îndreptându-mă către Sala 1 m-am întâlnit cu îngrijitoarea blocului operator care avea o galeata de apă în mână, i-am luat galeata ducându-mă în sală, ajunsă acolo era mult fum și foc, domnul doctor speriat s-a aplecat peste pacientă care era în flăcări. Am aruncat apa stingând focul. Am mutat pacientul in sala 2 la solicitarea medicului", este una dintre declarații. Potrivit deputatului USR, „acest incident se pare că a fost inițial mușamalizat de către Direcția de Sănătate Publică București unde Pintea a numit-o ca director executiv pe Cristina Pelin, filieră PSD”. De asmenea, precizează el, „Inspecția Sanitară de Stat care a fost trimisă în cele din urmă să cerceteze cazul, nu i-a luat nicio declarație chirurgului Beuran cel care a fost mâna 1 pentru această intervenție chirurgicală”. Ministrul Sănătății: E grav că am aflat prin surse terțe „Este un incident extrem de grav”, a declarat ministrul Sănătății, Victor Costache, care a trimis Corpul de Control la Floreasca. Într-o intervenție la Digi 24, el a precizat că a aflat despre ce s-a întâmplat vineri seară „prin surse terțe” și nu de la conducerea spitalului sau secției, lucru pe care l-a calificat drept grav. El a precizat că pacienta în vârstă de 66 de ani se află în stare critică. Costache a precizat că lui Beuran nu i s-a luat nicio declarație deoarece, contactat fiind, a spus că nu poate veni la spital, urmând a se întâmpla acest lucru luni. Secretar de stat: Ministerul a fost informat de managerul spitalului după mai multe zile de la incident „S-au aprins câmpurile chirurgicale cu care era izolat pacientul în vederea intervenției. Era vorba de o intervenție de urgență în care de la contact, conflictul dintre câmpurile chirurgicale, soluțiile biocide folosite și bisturiul electric, s-a aprins un incendiu, s-a aprins câmpul și s-a produs o arsură de 40% din suprafața tegumentară a pacientului. Este o arsură de dimensiuni importante. (...) Există documente pe care Floreasca le-a pus la dispoziție”, a declarat Horațiu Moldovan, secretar de stat din Mnisterul Sănătății la Antena3. Acesta a spus că, într-adevăr, Ministerul a fost informat de managerul spitalului după mai multe zile de la producerea incidentului. În privința echipei de medici prezente în sala de operații, Moldovan a spus: „Există documente, era o echipă medicală complexă, condusă de profesorul Mircea Beuran. Profesorul semnează protocolul operator al intervenției (deci era în sala de operații, n.r.)”.

copyright © 2020 mesagerul.ro