Mesagerul.ro

Înmatricularea autovehiculelor Euro 3 și Euro 4 ar putea fi interzisă- Planul privind schimbările climatice 2021-2030

 Înmatricularea autovehiculelor Euro 3 și Euro 4 ar putea fi interzisă- Planul privind schimbările climatice 2021-2030

​Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, prin menținerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică și prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4, sunt măsuri introduse în Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030 (PNIESC). Varianta revizuită a PNIESC a fost pusă în dezbatere pe site-ul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. În document nu este precizat când ar putea fi adoptată măsura interzicerii înmatriculării autovehiculelor Euro 3 și Euro 4. PNIESC a fost revizuit în urma recomandărilor Comisiei Europene. În ceea ce privește cota de energie regenerabilă, Comisia Europeană a recomandat României să crească nivelul de ambiție pentru 2030, până la o pondere a energiei din surse regenerabile de cel puțin 34%. În consecință, nivelul de ambiție cu privire la ponderea energiei din surse regenerabile a fost revizuit față de varianta actualizată a PNIESC, de la o cotă propusă inițial de 27,9%, la o cotă de 30,7%. Ce mai prevede PNIESC în privința electromobilității Elaborarea de reglementări pentru susținerea agenților interesați să investească în infrastructura de electromobilitate; Aplicarea unui tarif atractiv asigurat pentru noi aplicații în domeniul electricității, cum ar fi mobilitatea electrică, care să reflecte costul actual de achiziție și costurile de sistem; acesta trebuie să livreze un nivel atrăgător de profitabilitate și să garanteze sustenabilitatea economică; Introducerea de taxe de mediu ridicate și stricte, care să limiteze achiziția vehiculelor uzate; Introducerea unor benzi speciale de circulație pentru mijloacele de transport public și automobilele electrice; Elaborarea de reglementări la nivel municipal pentru organizarea locurilor de parcare cu acces limitat, asigurând astfel un loc garantat cu spațiu pentru încărcare pentru deținătorii de VE care nu dețin propriul garaj; Pregătirea de acțiuni de promovare a importanței electromobilității, armonizate cu obiectivele de Decarb..

copyright © 2024 mesagerul.ro