BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

INTERACTIV Cum putem scăpa de aglomerația din autobuze, atât de nocivă în contextul pandemiei? OPTAR propune amenajarea de benzi unice pentru autobuze și trasee pentru biciclete între Piața Romană și Băneasa

 INTERACTIV Cum putem scăpa de aglomerația din autobuze, atât de nocivă în contextul pandemiei? OPTAR propune amenajarea de benzi unice pentru autobuze și trasee pentru biciclete între Piața Romană și Băneasa

Asociația OPTAR propune amenajarea unui traseu de 9,2 km, dedicat transportului public de persoane și bicicletelor, între Piața Romană și Băneasa, până la Academia de Poliție. Proiectul propune și amenajarea a 3 parcări park&ride, una pe Aleea Privighetorilor (221 locuri), una sub Pasajul Jandarmeriei de pe DN 1 (175 locuri) și una sub Pasajul Ion Zăvoi DN1 ( 175 locuri). Pe Calea Dorobanți, după amenajarea benzilor dedicate autobuzelor și bicicletelor rămâne pentru restul mașinilor o singură bandă, la fel și pe bd. Prezan. Marian Ivan, reprezentantul OPRAR, estimează că viteză de deplasare a autobuzelor se va dubla, după implementarea proiectului, iar aglomerația din autobuze se va reduce, vital în contextul pandemiei Covid 19. Esri România a realizat în parteneriat cu OPTAR o simulare video cum va fi reconfigurată strada, dacă această soluție va fi aplicată de autorități. Scena 3D a soluției a fost realizată în colaborare cu Esri România folosind aplicația CityEngine Traseul propus de OPTAR pornește de pe Aleea Privighetorilor, din fața Academiei de Poliție, unde există locuri de parcare care pot fi amenajate ca parcare park&ride - 221 locuri - astfel încât cei care vin cu mașina din Ilfov să o poată lăsa acolo și să vină cu transportul public sau cu bicicleta în centrul orașului. Alte două parcări park&ride pot fi amenajate sub cele două pasaje de pe DN1. Lângă parcări sunt stații de autobuz, astfel încât cei care doresc să-și lase mașina acolo, să o poată face ușor și să vină cu transportul public în centrul orașului. ” Soluţiile propun amenajarea unui traseu dedicat transportului public de persoane de 9,2 km pe străzile din Bucureşti, de la Băneasa până la ASE. Deoarece au fost integrate şi deplasările cu bicicleta şi cu TAXI, utilizarea străzilor a fost eficientizată, făcând astfel față nevoii de deplasare chiar şi în această perioadă cu restricții la utilizarea mijloacelor de transport în comun. Capătul de linie a fost stabilit pe Aleea Privighetorii, deoarece spațiul din vecinătăți permite amenajarea imediată a 3 parcări de tip P&R (Park and Ride / Parcare de transfer). Această capacitate de parcare poate fi dublată, având în vedere că o mare parte dintre locurile de parcare administrate privat nu are suficientă încărcare în perioada obișnuită de muncă (luni-vineri, de dimineață până seară)”, a explicat Marian Ivan, reprezentantul OPTAR. Pe DN1, rămân trei benzi de circulație/sens pentru mașini, iar pe bretelele laterale se amenajează o bandă pentru autobuze și o bandă pentru biciclete. De la zona comercială Băneasa rămân câte două benzi pe sens pentru mașini, până la intrarea în București. La intrarea în București, mașinile merg prin pasaj, iar autobuzele și benzile de biciclete la suprafață. Rămâne o bandă sau două de la suprafață dedicată mașinilor. Între Pasajul Băneasa și Piața Presei, autobuzele vor împărți o singură bandă în ambele sensuri, din lipsă de spațiu. Soluția OPTAR este fie un program clar, pentru fiecare sens, fie până la jumătate prioritate pe un sens, apoi pe celălalt ((în ideea că de obicei există spațiu ca autobuzul să se retragă pe banda de trafic general). Pe Șoseaua Kiseleff, banda unică pentru transportul public va fi amenajată pe mijloc, iar pe acolo vor circula și bicicletele. Pe bd. Prezan,pe mijloc sunt amenajate culoarele pentru autobuz, pe margine va fi traseul pentru biciclete, iar pe banda din mijloc restul mașinilor. Pe banda bicicliștilor au voie să circule și mașinile. Pe Calea Dorobanți, de la Televiziune până la Piața Doro..

copyright © 2024 mesagerul.ro