Mesagerul.ro

Legea anti-bullying în școli- normele metodologice: Elevii implicați în acțiuni de tip bullying, victime, agresori sau martori, dar și părinții lor, vor fi incluși în programe de consiliere

 Legea anti-bullying în școli- normele metodologice: Elevii implicați în acțiuni de tip bullying, victime, agresori sau martori, dar și părinții lor, vor fi incluși în programe de consiliere

Bullying-ul constituie o problemă de sănătate publică la nivel național, arată proiectul pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor legii anti – bullying, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației și Cercetării.Proiectul arată că există 6 tipuri de bullying în spațiul școlii: bullying elev – elev, bullying elev - profesor; bullying profesor – elev; bullying părinte – elev, bullying părinte - profesor, și bullying profesor – părinte. Proiectul pus în dezbatere publică arată că cel care este responsabil pentru asigurarea accesului profesorilor la activități de formare continuă în domeniul prevenirii, identificării și combaterii bullyingului este inspectoratul școlar. „În situația în care, la nivelul unității de învățământ în care au fost înregistrate situații de tip bullying, nu este încadrat niciun profesor consilier școlar (profesor în centre și cabinete de asistență psihopedagogică), conducerea unității de învățământ va notifica inspectoratul școlar cu privire la această problemă și va propune o soluție de rezolvare, cu implicarea tuturor factorilor decizionali de la nivelul UAT pe raza căreia funcționează”, se arată în proiect. Citiți aici întregul proiect pentru normele metodologice: Hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 221/2019, pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011 privind violența psihologică-bullyingProfesorii din școlile unde au fost cazuri de bullying vor fi trimiși cu prioritate la programe de formare continuă pentru prevenirea și combaterea bullyingului. În același timp, elevii implicați în acțiuni de tip bullying, ca victime, ca agresori sau ca martori, pot beneficia de programe de intervenție /consiliere, finanțate de la bugetul de stat, dat de autoritate alocală de care aparține școala. Părinții elevilor implicați în acțiuni de tip bullying, ca victime, ca agresori sau ca martori, vor beneficia și ei de programe de intervenție /consiliere, finanțate prin programe/proiecte cu finanțare externă prin primăria pe raza căruia funcționează unitatea de învățământ. ”Părinții elevilor din clasele/ grupele din unitățile de în..

copyright © 2024 mesagerul.ro