BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

Licitația de 1,15 miliarde lei organizată de Primăria Sectorului 2 pentru serviciul de salubrizare, contestată. Motivul: toate condițiile sunt de natură să consolideze monopolul agentului economic care prestează în prezent serviciul

 Licitația de 1,15 miliarde lei organizată de Primăria Sectorului 2 pentru serviciul de salubrizare, contestată. Motivul: toate condițiile sunt de natură să consolideze monopolul agentului economic care prestează în prezent serviciul

Licitația de 1,15 miliarde lei organizată de Primăria Sectorului 2 pentru delegarea gestiunii activității de colectare și transport a deșeurilor municipale și deszăpezirea căilor publice, pentru următorii 7 ani, a fost contestată de unul dintre competitori la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Firma acuză că în caietul de sarcini se cere o cifră de afaceri mult prea mare, 305.000.000 lei pe ultimii 3 ani, o perioadă mult prea scurtă pentru obținerea autorizației de mediu pentru stația de sortare și pentru construirea acesteia, dar și cerințe care ar produce pierderi financiare, de exemplu că utilajele de deszăpezire să nu poată fi folosite vara în alte activități. Contestatarul este de părere că aceste condiții condiții sunt de natură să consolideze monopolul agentului economic care prestează în prezent serviciul, respectiv Supercom. Firma care a făcut contestația la CNSC cere suspendarea licitației și modificarea condițiilor care ar îngrădi dreptul de participare la licitație. Potrivit viceprimarului Dan Cristian Popescu, firma care contestă licitația este Romprest. ”Dorim să supunem atenţiei dumneavoastră mai ales faptul că toate condițiile acestei documentații sunt de natură să consolideze monopolul agentului economic care prestează în prezent serviciul, deoarece sunt impuse realizarea de imobile şi obţinerea de autorizaţii legate de acestea în termene extrem de scurte, imposibil de respectat de către un alt operator, Menţinerea unui monopol şi a situației de captivitate a unei autorități față de un prestator încalcă regulile achizițiilor publice, ale concurenţei şi este extrem de păguboasă pentru toate părțile implicate, cu excepția deținătorilor acestui monopol”, se arată în contestație. Nemulțumirile sunt legate de mai multe condiții impuse de Primăria Sectorului 2 în caietul de sarcini. ”Cerințele de calificare excesive, impunerea exclusivității utilizării dotărilor (inclusiv pentru deszăpezire) doar pe teritoriul Sectorului 2, necorelările între dotările solicitate în Caietul de sarcini și cele pentru care se solicită tarife în Propunerea Tehnică, cerințe tehnice neuzuale și inadecvate: înlocuirea maturilor cu echipamente de aspirat acționate electric, colectarea din poartă în poartă la blocuri cu regim mare de înălțime, o perioada de mobilizare mult prea scurtă, formulare cu cerințe nejustificate și nerealizabile sunt condiții de natură să influențeze în mod fundamental decizia unui ofertant de a participa la procedură. În ipoteza în care nu s-ar dispune suspendarea procedurii de atribuire, subscrisă, că și alți potențiali ofertanți, ar fi privată de posibiltatea de a depune oferta în cadrul acesteia, dat fiind caracterul nelegal, incomplet, neclar și inconsecvent al prevederilor Documentației de atribuire”, se arată în contestație. Contestatarul mai reclamă că termenul dat pentru construirea stației de sortare este nerealist. ”Pagubele ar putea să apară pe parcursul derulării contractului, deoarece activitățile de sortare a deşeurilor municipale nu pot fi prestate în condiţiile prezentului contract şi de asemenea nu pot face obiectul unei subdelegări. Aceste activități implică construcţia de imobile complexe şi specifice (stație de sortare a deșeurilor) și o serie de activități preparative, cum ar fi identificarea locului/terenului de construcție, pregătirea documentelor și proiectelor etc. Termenele impuse, în cadrul cărora nu se pot realiza mobilizarea şi dotarea cu utilaje, ori dobândirea sau construcția de imobile sau instalații, numărul mare și caracteristicile speciale ale dotărilor că şi inadvertențele legate de tarifele de deszăpezire care influențează modul de facturare şi plata a serviciului, o serie de cerințe neuzuale și nespecifice sunt de natură se determine pagube, pentru că obligaţiile imposibil de realizat pot conduce la pierderi contractuale, iar un mod defectuos de plată şi facturare, la rândul sau, poate fi păgubos că și cerințele nespecifice care determina costuri nejustificate ori chiar imposibilitatea prestării unor activități sau operațiuni”, se mai arată în contestație. Contestatarul cere scoaterea clauzelor care ar defavoriza alți agenți economici și ar îngrădi posibilitatea de a participa la licitație. ”Solicităm Consiliului admiterea că întemeiată a prezenței contestații, urmând că prin Decizia ce va pronunță să oblige Autoritatea Contractantă la adoptarea următoarelor măsuri de remediere: reducerea nivelul cerinței privitoare la cifra de afaceri medie anuală până la 150% din valoarea estimată anuală a contractului de delegare a gestiunii; acordarea permisiunii că în situaţia în care nu este asigurat volumul estimat de servicii din Caietul de sarcini, operatorul să utilizeze dotările asigurate pentru Sectorul 2 pentru prestarea altor activități din care să îşi poată asigura venituri acoperitoare, în condițiile în care asigură dotări suficiente pentru prestarea serviciilor în cadrul contractului, pentru cantitățile reale, reduse față de cantităţile estimat inițial; introducerea în Caietul de sarcini a unui paragraf care să se precizeze că exclusivitatea utilizării dotărilor pentru deszăpezire nu este aplicabilă decât pentru sezonul de deszăpezire, în condițiile în care ele ar putea fi folosite pentru alte activități în afară acestuia, evitându-se niște pierderi nejustificate”, se arată în contestație. Contestatarul mai cere asigurarea unei corelări precise între dotările solicitate în Caietul de sarcini și cele pentru care se solicită tarife în propunerea tehnică, renunţarea la cerința privitoare la înlocuirea maturilor cu echipamente de aspirat acționate electric, orientând dotările respective pentru operațiuni adecvate şi eficiente, cum ar fi întreținerea curăţeniei; renunțarea la colectarea din poartă în poartă la blocuri cu regim mare de înălțime a aşa numitei fracții uscate (plastic/metal/hârtie/carton) și alinierea la prevederile normativelor din domeniu prin stabilirea de puncte de c..

copyright © 2024 mesagerul.ro