Una dintre cele mai des întâlnite situații neplăcute când mergi cu trenul este când se defectează locomotiva, iar asta nu e de mirare dacă ținem cont că media de vârstă a parcului este de 40 de ani și există în funcțiune și locomotive produse acum peste cinci decenii. Angajații de la divizia de reparații au protestat în aceste zile și spun că trebuie în multe cazuri să ia o piesă de la o locomotivă pentru a o pune la alta și că lucrurile sunt dn ce în ce mai grave. Ucraina, Ungaria sau Austria au cumpărat locomotive în ultimii ani și reînnoiesc în continuare parcul de tracțiune, exact opusul a ceea ce se întâmplă la noi.
Câte locomotive are CFRParcul operaţional (de exploatare) este compus din peste 240 locomotive electrice, peste 100 locomotive diesel şi 120 automotoare, vehicule feroviare diferenţiate prin puteri şi viteze diferite”, a spus CFR Călători, într-un răspuns remis la final de 2019 la un set de întrebări trimis de HotNews.ro.Doar un sfert dintre locomotive sunt modernizate
Vârsta medie a parcului de locomotive
Vârsta medie a parcului inventar de vehicule feroviare de tracţiune, în funcţie de tipul de tracţiune se prezintă astfel: locomotive electrice - 38 ani, locomotive diesel – 44 ani, automotoare – 49 ani.Doar 12 locomotive sunt modernizate după 2007
Sursa foto: enjoyphotography.ro
Cei de la CFR Călători spun că nu se fac la timp reparațiile din cauza lipsei de fonduri, dar și din cauza incapacității uzinelor reparatoare de a absorbi aceste reparații
Locomotivele CFR sunt reparate la filiala SCRL Brașov, dar și la Reloc, Softronic și la Remarul 16 Februarie
Din ce an sunt cele mai noi locomotive?Ultimele vehicule feroviare de tracţiune au fost achiziţionate de către CFR Călători în perioada 2009-2011.Apar destul de des incidente cu locomotive care se defectează. În afară de vechimea parcului, care este următorul aspect ca importanță ce duce la apariția acestor defecțiuni? CFR dă vina pe linii, dar nu menționează nimic de faptul că, de multe ori, reviziile nu se fac la..