BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

​Lotul 3 din Autostrada A1 Lugoj - Deva ar putea fi deschis cu interdicție pentru camioane și limită de viteză 80 km/h

 ​Lotul 3 din Autostrada A1 Lugoj - Deva ar putea fi deschis cu interdicție pentru camioane și limită de viteză 80 km/h

Consultantul care face expertiza tehnică pe cei 21 de km de pe lotul 3 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva a recomandat deschiderea tronsonului, dar cu restricție de tonaj de 7,5 tone și limitare de viteză de 80 de km/h, informează Radio România Actualități. Contractul pe Lotul 3 a fost reziliat de către Ministerul Transporturi la un stadiu de 99%, invocând probleme de execuție, deși constructorul spaniol susținea că lucrările sunt conforme. Deschiderea traficului pe cei 21 de km din Lugoj - Deva, cu restricțiile menționate, s-ar putea face chiar săptămâna viitoare dacă se rezolvă și problema descărcării nodului rutier de la Holdea care, încă nu a fost recepționat, notează RRA. Ministerul Transporturilor a reziliat în august contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva invocând grave probleme de calitate în timp ce constructorul din Spania susține că lucrările sunt conforme. Contractul pe lotul 3, reziliat la 99% și 95% plăți făcute. Statul a rămas fără garanție, deși invocă nereguli Lotul A1 Lugoj-Deva a fost construit în proporție de 99 la sută, iar statul român a acceptat lucrările și a plătit circa 95% din lucrare către constructorul spaniol Comsa. Cu toate acestea, la final de august, când constructorul a cerut să se facă recepția lucrărilor, Ministerul Transporturilor a invocat nereguli la unele lucrări executate și a cerut constructorului să ofere o perioadă de garanție pe toată lungimea autostrăzii de 10 ani, față de patru ani cum era stipulat în contract. Totodată, Transporturile au dat atunci termen de 15 zile pentru remediere neconformitățilro invocate, dar nu a mai așteptat apoi expirarea termenului și a decis rezilierea contractului, practic renunțând totodată și la cei 4 ani de garanție inițiali. În schimb, oficialii de la Transporturi invocau că vor recupera „garanția” prin aplicarea unor penalități constructorului și executarea scrisorii bancare de bună garanție, lucru și făcut. Cu toate acestea, Instanța de judecată a suspendat executarea garanției bancare invocând că rezilierea s-ar fi făcut nelegal. Imediat după, constructorul spaniol a deschis un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei. Lucrări neconforme semnalate de Ministerul Transporturilor - taluzuri crăpate, șanțuri colmatate, o crăpătură în asfalt apărută la capătul lotului Ministerul Transporturilor a publicat în septembrie un clip video cu imagini montate în care se văd lucrările neconforme pe care constructorul le-a realizat. Mai mult, Transporturile anunțatu că vor face o expertiză extinsă pentru a analiza calitatea lucrărilor la autostradă, deși ministrul Cuc spunea că traficul ar putea fi deschis la final de septembrie. Citește și: Transporturile vor expertiză pentru o crăpătur..

copyright © 2024 mesagerul.ro