Mesagerul.ro

​Opt probleme majore ale vinietei de București

 ​Opt probleme majore ale vinietei de București

Consiliul General a aprobat săptăm â na trecută, la propunerea Gabrielei Firea, i ntroducerea vinietei Oxigen din 2020 pentru ma șinile sub Euro 4, iar mașinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul ora șului de luni p â nă vineri, î ntre orele 7.00 și 22.00. Din 2021 și autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta, iar cele noneuro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în Bucure ști. Din 2024 restricția se aplică și celor Euro 3. Măsura taxării mașinilor poluante este una bună, aplicată la nivel european î n marile capitale, î nsă din cauza grabei cu care este aplicată și a lipsei alternativelor nu va duce la rezultate spectaculoase. Firesc era ca î nt â i să avem un transport public decent, piste pentru biciclete, parcările park&ride pentru navetiști, o șosea de centură viabilă și abia apoi mașinile care poluează să fie taxate. Î n lipsa acestora vinieta va fi î n principal o sursă de venit bunicică la bugetul local. Lipsa alternativelor Ca să lași mașina acasa trebuie să ai cu ce să ajungi la muncă sau cu ce să-ți duci copilul la creșă/grădiniță/școală. Mulți folosesc mașina din comoditate, dar și mai mulți o folosesc de nevoie. Cu excepția zonelor unde este metrou sau sunt linii de tramvai delimitate cu gard sau borduri, restul mijloacelor de transport nu au benzi unice și stau blocate zeci de minute î n trafic. Evident că este mai confortabil să stai blocat î n trafic î n mașina ta, cu aer condiționat, muzică bună, dec â t î ntr-un autobuz aglomerat și murdar. Gabriela Firea a spus î n mai multe r â nduri că a luat măsuri pentru reducerea poluării și î mbunătățirea transportului public și a cumpărat 400 de autobuze Otokar, fiind î n procedură de licitație achiziția a 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 de autobuze electrice și 150 autobuze hibrid. Este un lucru foarte bun că a făcut aceste achiziții și că se vor face. De peste 10 ani Primăria Capitalei nu mai achiziționase nimic nou, avem tramvaie din anii 60-70 pe străzi, ceea ce este o rușine. Ce nu spune î nsă Gabriela Firea este că mai durează p â nă vin tramvaiele, autobuzele și troleibuzele noi, cel puțin 2 ani. Că nu are nimeni disponibile 100 de tramvaie de azi pe m â ine. Î n plus, ceea ce nu î nțelege primarul sau nu vrea să recunoască este faptul că toate măsurile de reducere a traficului trebuie aplicate î n același timp și nu este necesar doar să î mbunătățești transportul public. Mai trebuie să faci și benzi unice (a făcut doar două î n acest mandat pe linia 21 și a tramvaielor 1). După aproape 3 ani și jumătate de mandat o altă mare restanță a Gabrielei Firea sunt pistele pentru biciclete. Și aici nu mă refer la c â țiva kilometri, ci la o rețea viabilă, să poți ajunge din orice capăt al orașului î n centru î n condiții de siguranță. Nici parcările park&ride promise î ncă de pe vremea primarului Adriean Videanu nu s-au făcut. A făcut Metrorex parcarea de la Străulești și primarul Daniel Băluță a mai făcut două, la IMGB și la Piața Sudului, dar sunt insuficiente. Î n lucru mai este și parcarea de la capătul Șoselei Pantelimon, făcută de Primăria Capitalei, dar mai durează cel puțin jumătate de an p â nă va fi gata. Oricum, sunt insuficiente, iar ca să ajungă p â nă la ele șoferii trebuie să plătească vinieta, că nu scrie nicăieri că respectivele bucățele de drum sunt exceptate. Î n lipsa alternativelor cred că foarte mulți vor plăti ca să folosească î n continuare mașina, iar aerul pe care-l respirăm va fi î n continuare poluat. Tot la capitolul lipsuri, de data aceasta pentru cei care doar traversează orașul, se află o șosea de centură viabilă. Nu cred că vrea nimeni să meargă prin București, dacă vine de la Pitești și are treabă la Constanța, dar dacă prin București face o oră, iar pe centură două ore, va alege varianta î n care petrece mai puțin timp î n trafic, chiar dacă plătește 5/15 lei. Este adevărat centura nu este î n administrarea Primăriei Capitalei, ci a Ministerului Transporturilor, este treaba lor să o facă și va mai dura c â țiva ani p â nă jumătate din inelul de centură va fi gata, astfel î nc â t să se poată ajunge direct de pe A1 pe A2. Pentru diminuarea traficului de tranzit este necesară măcar finalizarea acestei bucăți. Graba Proiectul de introducere a vinietei Oxigen și de implementare a unor restricții pentru zona centrală a apărut î n luna august, a fost aprobat la final de octombrie și majoritatea prevederilor se vor aplica de la 1 ianuarie 2020. Este un timp mult prea..

copyright © 2024 mesagerul.ro