Mesagerul.ro

 Ordonanța care permite instituțiilor civile să facă achiziții IT în regim militar: Observațiile Ministerului Justiției privind nevoia unor avize de la CSAT și CSM nu au fost luate în considerare

Ordonanța care permite instituțiilor civile să facă achiziții IT în regim militar: Observațiile Ministerului Justiției privind nevoia unor avize de la CSAT și CSM nu au fost luate în considerare

Consiliul Suprem de Apărare al Țării (CSAT), Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) și Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) nu s-au aflat printre instituțiile avizatoare ale proiectului de ordonanță de urgență (OUG) cu impact asupra achiziți
​Consiliul Suprem de Apărare al Țării (CSAT), Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) și Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) nu s-au aflat printre instituțiile avizatoare ale proiectului de ordonanță de urgență (OUG) cu impact asupra achizițiilor publice, a precizat luni pentru HotNews.ro Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), inițiatoarea acestui act normativ. Nevoia acestor avize pentru evitarea unor posibile vicii de neconstituționalitate a fost mențiunea făcută de Ministerul Justiției în avizul favorabil dat la acest OUG, dar legea permite inițatorului unui act normativ să nu-și însușească aceste observații. Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), condusă de liberalul Eugen Cojoacă, a răspuns luni unor întrebări HotNews.ro legate de avizele pe care ar fi trebuit să le aibă Ordonanța de urgență cu impact asupra achizițiilor publice, recent publicată în Monitorul Oficial. HotNews.ro a prezentat în exclusivitate, în data de 13 februarie, avizul favorabil dar cu observații pe care Ministerul Justiției l-a acordat acestui act normativ în data de 4 februarie 2020, chiar în ziua adoptării Ordonanței de urgență, aceasta fiind una dintre cele 25 de OUG-uri adoptate de guvernul Orban în seara zilei de 4 februarie 2020. În observațiile sale, Ministerul Justiției atenționa că prevederile OUG-ului ar avea nevoie de avize prealabile de la CSAT, CSM și ADR pentru evitarea unor posibile vicii de neconstituționalitate, astfel că HotNews.ro a cerut ANAP să precizeze ce avize a primit la acest OUG. În răspunsurile primite astăzi, 17 februarie, ANAP admite că este inițiatorul acestui OUG și că CSAT, CSM și ADR nu s-au aflat printre instituțiile avizatoare ale proiectului de act normativ: "Proiectul de Ordonanță de Urgență a Guvernului privind modificarea și completarea unor acte normative cu impact asupra sistemului achizițiilor publice a primit toate avizele necesare înainte publicării în Monitorul Oficial.Vă informăm că instituțiile care au transmis avize favorabile sunt următoarele: Secretariatul General al Guvernului (în calitate de co-inițiator), Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Finanțelor Publice, Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Ministerul Justiției.De asemenea, vă aducem la cunoștință că Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), Consiliul Suprem de Apărare al Țării (CSAT) și Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) nu s-au aflat printre instituțiile avizatoare ale proiectului de act normativ menționat mai sus. Motivul pentru care nu a fost solicitat un aviz din partea ADR a fost determinat de lipsa unui act normativ de organizare și funcționare al instituției. Menționăm că Hotărârea de Guvern nr. 89/2020 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Digitalizarea României a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 113 din data de 13.02.2020.În contextul celor expuse mai sus, facem precizarea că pe parcursul circuitului de avizare, textul proiectului de act normativ a fost consolidat ca urmare a includerii observațiilor/propunerilor primite de la instituțiile avizatoare.Agenția Națională pentru Achiziții Publice, în calitate de inițiator al proiectului de act normativ, a întocmit o notă justificativă privind însușirea propunerilor/observațiilor primite la instituțiile avizatoare, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 561/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea și prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vederea adoptării/aprobării.", se arată în răspunsul ANAP. Ce înseamnă de fapt această notă justificativă menționată de ANAP? Potrivit regulamentului stabilit prin HG 561/2009, "în situația în care un proiect este avizat cu observaţii şi propuneri sau avizat negativ, iniţiatorul va întocmi o notă justificativă care să cuprindă modalitatea de însuşire sau, după caz, argumentele care au condus la neînsuşirea observaţiilor şi propunerilor. O copie a notei justificative se transmite de către iniţiator instituţiei care a avizat cu observaţii sau negativ." Cu alte cuvinte, ANAP a prezentat în aceasă notă justificativă argumentele în baza cărora nu și-a însușit recomandările Ministerului Justiției ori ale altui Minister care a avizat favorabil dar cu observații Ordonanța de Urgență privind achizițiile publice. Drept urmare, HotNews.ro a solicitat luni, 17 februarie, către ANAP să prezinte acestă notă justificativă. Vom reveni cu răspunsurile ANAP imediat ce le vom primi. Pentru detalii citește: EXCLUSIV Probleme mari în Ordonanța care permite instituțiilor civile să facă achiziții IT în regim militar: Avertismentele din avizul Ministerului Justiției

copyright © 2020 mesagerul.ro