Mesagerul.ro

[P] Proiectele de tip "oraș în oraș" schimbă comportamentul consumatorilor și influențează piața de retail

 [P] Proiectele de tip oraș în oraș schimbă comportamentul consumatorilor și influențează piața de retail

Piața de retail a atins un nivel mare de complexitate, odată cu expansiunea marilor lanțuri de magazine și cu implementarea proiectelor de tip mixed-use, așa cum sunt proiectele companiei IULIUS din Iași și, mai nou, din Timișoara. În România, piața de retail a cunoscut o creștere constantă în ultimii ani. Care sunt factorii care au contribuit la acest trend ascendent? Evident, la prima vedere, o mai bună calitate a vieții și creșterea veniturilor sunt primele două motive la care ne gândim atunci când vedem această creștere. Dar, explicația este ceva mai complexă. Pe lângă acești doi factori, care sunt fără îndoială importanți, mai sunt și alți piloni care au susținut și susțin în continuare creșterea pieței de retail. Pe de o parte, nu pot fi ignorate inovațiile în domeniul tehnologic și nici faptul că serviciile oferite sunt din ce în ce mai diverse și mai croite pe nevoile specifice ale clienților, iar personalul din acest sector și-a perfecționat abilitățile. Nici cumpărătorii nu mai sunt pasivi. Sunt activi, reacționează, oferă feedback, interacționează cu retailerii. Iar aceștia din urmă își pot transforma și crește afacerea, dacă sunt atenți la toate aceste detalii. Pe de altă parte, vorbim în prezent de o componentă de retail care a atins un nivel înalt de complexitate, odată cu expansiunea marilor lanțuri de magazine și cu implementarea proiectelor de tip mixed-use, așa cum sunt proiectele companiei IULIUS din Iași și din Timișoara. Iulius Town, din Timișoara, este poate cel mai bun exemplu în acest sens. Acest ansamblu mixt, care înglobează Iulius Mall, oferă cea mai mare suprafață de retail din afara Bucureștiului: peste 120.000 mp, cu peste 450 de magazine și noi branduri internaționale. Este un concept de retail în premieră pentru această parte a țării, iar dezvoltarea a fost impusă de o cerere clară din partea pieței. Deci, dezvoltarea proiectelor Iulius a ținut cont într-o mare măsură de tot ceea ce înseamnă retail? Cu siguranță. Este o componentă de bază a proiectelor Iulius, care oferă un mediu de retail modern, competitiv, atractiv în toate orașele în care suntem prezenți: Iași, Timișoara, Cluj-Napoca, Suceava. Oamenii ne-au confirmat acest lucru, dacă ne uităm la numărul în creștere al celor care ne vizitează proiectele. Traficul înregistrat, anual, de cele cinci proiecte de retail depășeste 68 milioane de vizitatori. Sunt nuclee de atracție chiar și pentru țările învecinate. La Iulius Town Timișoara vin oameni din Serbia și Ungaria, la Palas Iași, din Republica Moldova, iar la Iulius Mall Suceava, din Ucraina. Suntem mândri că toate proiectele IULIUS sunt lidere de piață în regiunile în care sunt lansate. În Timișoara, Iulius Town a fost conceput ca un hub de dezvoltare economică, nu doar pentru oraș, ci pentru întreaga regiune de vest a țării. Proiectul, cu al său concept inedit, este un magnet nu doar pentru timișoreni, ci și pentru clienţii din judeţele vecine şi, așa cum spuneam, din ţările din proximitate, Serbia şi Ungaria. Este un proiect de tipul „oraș în oraș”, care schimbă comportamente și care s-a bazat pe o nouă direcție în ceea ce privește așteptările consumatorilor. Aceștia își doresc din ce în ce mai mult să aibă totul într-un singur loc: biroul, săli de evenimente, locuri de parcare, magazine, spații de joacă și de distracție, cinema, restaurante, cafenele, grădiniță, centru medical și, nu în ultimul rând, parc, o ancoră care răspunde preferințelor în materie de leisure pentru un public foarte variat. Iar Iulius Town exact asta le oferă. Credem că acest concept reprezintă viitorul în domeniul imobiliar, generând creștere eco..

copyright © 2024 mesagerul.ro