Mesagerul.ro

​Piața de reclamă va crește mai lent în 2020 comparativ cu anul trecut / Cheltuielile de publicitate vor depăși 500 de milioane de euro - raport Initiative

 ​Piața de reclamă va crește mai lent în 2020 comparativ cu anul trecut / Cheltuielile de publicitate vor depăși 500 de milioane de euro - raport Initiative

Piața de media din România a crescut cu 7% în 2019 și se va majora cu 5,5% în 2020, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book, date luni publicității de agenția Initiative. Piața va depăși, astfel, anul acesta pragul de 500 de milioane de euro, crescând de la 487 milioane de euro la 514 milioane, arată studiul citat. Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative: "Ne așteptăm ca, la finalul anului 2020, piața de media să depășească pragul de 500 milioane de euro, pentru prima dată post-2008, când a fost înregistrată o valoare istorică. Cheltuielile urmează evoluția consumului de media în tranziția sa pe termen lung către un peisaj digital-centric, on-demand, iar rata de creștere se temperează pe măsură ce economia României încetinește ritmul, cheltuielile de media fiind reajustate în consecință". Ce spune Media Fact Book în versiune actualizată: În 2019, investițiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluție pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la valoarea de 315 milioane de euro. Cea mai mare rată de creștere a înregistrat-o piața de digital, ajungând la 99.1 milioane de euro, cu un salt de 17% vs. 2018. Piața de OOH ajunge la 32.2 milioane de euro estimativ în 2019, cu 5% mai mult decât în 2018. Piața de radio și-a continuat trendul ascendent și în anul trecut, cu o creștere estimată la 10%, atingând valoarea de 28.3 milioane de euro. Pentru 2020, agenția Initiative estimează noi creșteri pentru TV (+2.5%, până la 323 milioane de euro), online (+16%, până..

copyright © 2024 mesagerul.ro