Mesagerul.ro

 Primăria Sectorului 2 a plătit firmei Supercom 10,2 milioane lei pentru că utilajele de deszăpezire au așteptat două luni să vină zăpada

Primăria Sectorului 2 a plătit firmei Supercom 10,2 milioane lei pentru că utilajele de deszăpezire au așteptat două luni să vină zăpada

Primăria Sectorului 2 a plătit firmei Supercom, operatorul de salubrizare de pe raza administrativă, circa 10,2 milioane lei începând cu 15 noiembrie până pe 15 ianuarie pentru deszăpezire, mai exact pentru faptul că utilajele au așteptat să vină zăpada,
Primăria Sectorului 2 a plătit firmei Supercom, operatorul de salubrizare de pe raza administrativă, circa 10,2 milioane lei începând cu 15 noiembrie până pe 15 ianuarie pentru deszăpezire, mai exact pentru faptul că utilajele au așteptat să vină zăpada, a scris pe pagina de Facebook Adrian Alexandru, consilier USR Sector 2. ”Conform răspunsului primit de la Primăria Sector 2 în urma unei solicitări scrise, cheltuielile cu deszăpezirea și asteptarea începând cu luna noiembrie 2019 și până pe 15 ianuarie, conform HCL 394/2018, sunt în valoare totală de 10.203.060 lei DOAR pentru "așteptare". Până în luna martie, la fel ca în ultimii ani, cheltuielile vor depăși 16 milioane lei. La acest capitol, Sectorul 2 deține un "record" greu de egalat de vreo administrație locală!”, a postat Adrian Alexandru pe pagina de Facebook. În sectorul 2 al Capitalei, din 1999 până în prezent activitatea de salubrizare este concesionată firmei Supercom, contractul fiind prelungit prin acte adiționale. Încă din 2017, consilierii USR Sector 2 acuzau că Primăria Sectorului 2 tergiversează inexplicabil organizarea licitației pentru servicii de salubritate în detrimentul cetățenilor. Potrivit acestora, instituția refuză să pună în aplicare o decizie a Consiliului Concurenței din 2009 care obligă Primăria să organizeze o licitație publică pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare. O decizie din 2018 a Înaltei Curții de Justiție și Casație obligă primăriile din București să organizeze licitații pentru concesionarea serviciului de salubrizare. Reprezentanții Primăriei au spus în mai multe rânduri că licitația a întârziat deoarece s-a modificat legislația, iar elaborarea strategiei și caietului de sarcini a durat. Primăria Sectorului 2 a lansat la finalul lunii septembrie, în sistemul electronic de achiziții publice, licitația pentru delegarea gestiunii activității de colectare și transport a deșeurilor municipale și deszăpezirea căilor publice din sector, pentru următorii 7 ani. Valoarea contractului este estimată la 1,15 miliarde de lei. Obiectul contractului îl reprezintă "prestarea unor activităţi componente ale serviciului de salubrizare a localităților în regim de gestiune delegată, respectiv: a) colectarea separată şi transportul separat al deşeurilor menajere şi al deşeurilor similare provenind din activităţi comerciale din industrie şi instituții, inclusiv fracţii colectate separat, fără a aduce atingere fluxului de deşeuri de echipamente electrice şi electronice, baterii şi acumulatori; b) sortarea deșeurilor reciclabile colectate separat; c) colectarea şi transportul deşeurilor provenite din locuinţe, generate de activităţi de reamenajare şi reabilitare interioară şi/sau exterioară a acestora; d) măturatul, spălatul, stropirea şi întreţinerea căilor publice; e) curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ; f) colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora către unitățile de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare.", se arată în anunțul de concesionare. Termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost 10 decembrie 2019.

copyright © 2020 mesagerul.ro