Mesagerul.ro

Proiecte noi de investiții ale Romgaz: Preluarea unei părți din afacerea Exxon în Marea Neagră, terminal LNG în Grecia, energie regenerabilă și fabrică de metanol

 Proiecte noi de investiții ale Romgaz: Preluarea unei părți din afacerea Exxon în Marea Neagră, terminal LNG în Grecia, energie regenerabilă și fabrică de metanol

​Romgaz acționează în direcția propusă de Comisia Europeană privind decarbonizarea economiei UE până în 2050, fiind diversificată activitatea companiei, susține directorul general Adrian Volintiru, potrivit unui comunicat al companiei. Elementul cheie pentru a atinge decarbonizarea economiilor până în 2050 îl reprezintă JET Fond, sau altfel spus Fondul pentru tranziție, un instrument care vine în sprijinul şi susținerea schimbărilor în vederea decarbonizarii, în special pentru țările aflate în tranziție şi cu dificultăți de finanțare, se mai precizează în comunicat. Romgaz are în vedere mai multe proiecte de investiții. "Dintre acestea amintesc intensificarea activităților Off-shore (LukOil şi intenția de a prelua de la EXXON o parte din Neptun Deep), continuarea construcției de centrale termoelectrice după exemplul celei de la Iernut, participarea în proiectul Terminalului de LNG de la Alexandropolis, Grecia, şi nu în ultimul rând, pe lângă energia regenerabilă, investiția într-o fabrică de metanol. Suntem foarte atenți şi dorim să participăm activ la oportunitățile pe care le va oferi JET Fund, pentru că o parte din proiectele companiei sunt în strânsă dependenţă de finanțarea europeană”, a declarat Adrian Volintiru. Reamintim că Exxon intenționează să renunțe la participația sa de 50% la proiectul Neptun din Marea Neagră, alături de care se află și OMV Petrom. Romgaz este în discuții pentru preluarea unei părți din participația Exxon. În ceea ce privește proiectul construirii terminalului de LNG de la Alexandropolis, în septembrie, acționarii au aprobat ca Romgaz să dețină o participație de 20% din capitalul companiei ce urmează să dezvolte proiectul, Gastrade. Centrala de la Iernut ar fi trebuit finalizată în 2020, însă constructorii Duro Felguera şi Romelectro, cu care a fost semnat contract de 300 milioane euro în 2016, întârzie lucrările. Au apărut neînțelegeri cu aceștia, deoarece reclamă că ar f..

copyright © 2024 mesagerul.ro