Mesagerul.ro

Spitalul Floreasca a rămas fără acreditare din cauză că nu a raportat în 24 de ore incidentul din sala de operație, așa cum prevede legea. Sancțiunea, doar pe hârtie - spitalul își continuă activitatea

 Spitalul Floreasca a rămas fără acreditare din cauză că nu a raportat în 24 de ore incidentul din sala de operație, așa cum prevede legea. Sancțiunea, doar pe hârtie - spitalul își continuă activitatea

Autoritatea Națională pentru Managementul Calității în Sănătate, instituția care acreditează spitalele din România în vederea funcționării, a anunțat, luni, că a ridicat acreditarea Spitalului de Urgență Floreasca din București, din cauză că incidentul din sala de operație, când o femeie a suferit arsuri pe 40% din suprafața corpului, ar fi trebuit raportat, conform legii, în termen de maximum 24 de ore. Ridicarea acreditării Spitalului Floreasca reprezintă, însă, doar o sancțiune pe hârtie. Spitalul își va continua activitatea. Potrivit ANMCS, ridicarea acreditării reprezintă "un beneficiu indirect pentru pacienți, spitalele sunt constrânse să acorde mai multă atenție calității serviciilor medicale. În cazul concret, spitalul e forțat să își analizeze evenimentele adverse grave produse și să învețe din erori ca să prevină apariția pe viitor a vreunei situații similare". Potrivit Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate, Spitalul Floreasca avea obligația să raporteze incidentul petrecut în sala de operație în maximum 24 de ore: "Conform Metodologiei de monitorizare a unităților sanitare acreditate, aprobată prin Ordinul Președintelui ANMCS nr. 639/2016, acestea sunt obligate să raporteze la ANMCS o serie de date referitoare la evoluția implementării măsurilor de asigurare și îmbunătățire a calității serviciilor de sănătate și a siguranței pacientului. Astfel, art. 8 referitor la Monitorizarea evenimentelor adverse/ santinelă/ 'near-miss' precizează că raportarea evenimentelor adverse asociate asistenței medicale 'este obligatoriu a fi făcută de către unitățile sanitare în maximum 24 ore de la apariția lor și trebuie urmată, în maximum 30 zile de la raportare, de un raport de analiză a cauzelor care au dus la apariția evenimentului și a măsurilor identificate pentru prevenirea repetării'." În urma incidentului de la Spitalul Floreasca, Autoritatea Națională de management al Calității în Sănătate a făcut următorul anunț: Cu privire la evenimentul advers asociat asistenței medicale de tip santinelă, apărut la Spitalul Clinic de Urgență București, vă comunicăm următoarele:Spitalul Clinic de Urgență București a fost acreditat în ciclul I, prin Ordinul Președintelui ANMCS nr. 515/ 12.08.2016, cu un punctaj total de 70,20%.​ În conformitate cu cerințele standardului 2 din referință 9, legate de prevenirea și gestiunea riscurilor, precizăm că la momentul acreditării nivelul de conformitate a fost de 55% adică există „o politică de gestionare a riscului generat de aparatele, instrumentele și dispozitivele medicale cu indicatorul procedurii privind prevenirea riscurilor tehnologice pentru fiecare tip de aparat sau dispozitiv medical implementate”.Conform Metodologiei de monitorizare a unităților sanitare acreditate, aprobată prin Ordinul Președintelui ANMCS nr. 639/2016, acestea sunt obligate să raporteze la ANMCS o serie de date..

copyright © 2024 mesagerul.ro