Mesagerul.ro

Turism și coronavirus Caia și Bejan. Călătorii. Episodul 5: Mai plecăm în vacanță sau renunțăm?

 Turism și coronavirus Caia și Bejan. Călătorii. Episodul 5: Mai plecăm în vacanță sau renunțăm?

​Ar fi înțelept să mai plecăm în vacanță în perioada următoare sau ar trebui să ne anulăm toate planurile de călătorie din cauza coronavirusului? Aceasta este tema episodului 5 din podcastul „Caia și Bejan. Călătorii”, iar concluzia discuției ar fi una singură: e bine să fim prevăzători, dar nici într-un caz ridicoli. Poți asculta episodul 5 din Hotnews Podcasts: „Caia și Bejan. Călătorii” și pe Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Breaker, Radio Public. În acest moment, există cazuri confirmate de coronavirus în peste 70 de țări, de pe toate continentele, iar Organizația Mondială a Sănătății a ridicat nivelul de risc al epidemiei la „foarte ridicat”. Asociația internațională a transportului aerian se așteaptă în 2020 la pierderi de aproape 28 de miliarde de dolari doar pentru regiunea Asia-Pacific. În Europa, sute de zboruri sunt anulate, multe spre Italia, țară unde se înregistrează cele mai multe cazuri confirmate de îmbolnăviri cu coronavirus (1835, la ora la care scriu acest text). Într-un asemenea tablou sumbru, oamenii se întreabă, pe bună dreptate, dacă mai are sens să-și continue planurile de vacanță pentru perioada următoare sau ar trebui să le anuleze. În ambele situații, sunt mai multe întrebări la care trebuie să răspunzi, înainte de a lua o decizie. Vreau să-mi anulez vacanța din motive de coronavirus, îmi voi primi banii înapoi? În principiu, nu poți să-ți primești banii înapoi de la o companie aeriană care continuă să zboare despre o destinație, chiar dacă acolo s-au înregistrat cazuri de coronavirus. Cel mult poți să-ți primești taxele de aeroport. Explicația e foarte simplă: biletul de avion este un contract pe care, dacă l-ai semnat, trebuie să-l respecți. În cazul în care compania aeriană își anulează zborurile în zona respectivă, atunci, da, aceasta va fi obligată să-ți returneze prețul biletului. În ceea ce privește, pachetele de vacanță cumpărate de la o agenție de turism, lucrurile stau aproximativ la fel. Autoritățile române din turism au dat zilele trecute un comunicat în care au explicat că, potrivit legii, doar în cazul unor „circumstanțe extraordinare și inevitabile”, clienții au posibilitatea să-și recupereze sumele plătite operatorilor de turism. În rest, sunt obligați să-și respecte contractele semnate. Ce înseamnă circumstanțe extraordinare și inevitabile? Comunicatul nu explică foarte clar, dar din el rezultă că ..

copyright © 2024 mesagerul.ro