BREAKING NEWS

Un studiu realizat de cercetătorii clujeni afirmă că pesta porcină ar putea fi transmisă de insecte

Rezultatele unui proiect de cercetare al Universitatății de ȘtiinÈ›e Agricole È™i Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca arată că pesta porcină africană ar putea fi transmisă de insecte, potrivit unui comunicat oficial al universității. SpecialiÈ™tii USAMV Cluj-Napoca precizează că descoperirea majoră a acestor studii este că anumite specii de insecte hematofage, recoltate din focare de pestă porcină africană, se hrănesc pe porci, astfel că în corpul lor se găseÈ™te material genetic al virusului PPA. Peste 70% din insectele hematofage recoltate în ferme comerciale cu PPA declarată conÈ›ineau ADN-ul viral, conform sursei citate. Studiul a relevat, de asemenea, că importanÈ›a insectelor hematofage ar putea fi mai mare în ferme comerciale decât în sistemul tradiÈ›ional È™i că dinamica abundenÈ›ei acestor insecte ar putea explica numărul crescut de cazuri în lunile de vară. „Pentru a înÅ£elege amploarea pe care PPA o are în România, doar..