Mesagerul.ro

 UPDATE Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi a eșuat după două ore de la începerea ei: Cablurile de ridicare a navei au cedat / Este mai grea decât reieșea din documentație

UPDATE Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi a eșuat după două ore de la începerea ei: Cablurile de ridicare a navei au cedat / Este mai grea decât reieșea din documentație

Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia s-a oprit, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutății. Reprezentantul firmei care se ocupă de evacuarea navei spune că nava este
Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia s-a oprit, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutății. Reprezentantul firmei care se ocupă de evacuarea navei spune că nava este mai grea decât reieșea din documentația prezentată, pentru că ”nu se cunoaște ce și cât s-a încărcat la bord”. „Operațiunea care a început la ora 8 fără zece s-a oprit, motivul fiind că au cedat câteva spire ale cablurilor de ridicare. Cablurile au început să înflorească în zona superioară, unde sunt prinse în cârlig, motivul fiind acela că greutatea navei este mai mare decât reieșea din calcule. În acest moment s-a oprit întreaga operațiune și urmează să se schimbe întreg sistemul de cabluri astfel încât să suporte o greutate mai mare, care, la această oră, nu se poate determina", a declarat Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de evacuarea navei, pentru Mediafax.Potrivit acestuia, nava este mai grea decât reieșea din documentația prezentată.„Mă refer la greutatea navei cu tot cu încărcătura de la bord. Nu se cunoaște ce și cât s-a încărcat la bord", a mai adăugat Alin Vintilă. Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia a început, sâmbătă dimineață, la mai bine de două luni de la momentul în care nava cu peste 14.000 de oi s-a răsturnat. O macara de 1.800 de tone a fost adusă în port și au fost montate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei. Pentru că nu dispunea de infrastructura necesară, Administrația Porturilor Maritime a contractat o societate românească pe 14 ianuarie, care s-a angajat să aducă epava la mal în 35 de zile. Valoarea contractului este de aproximativ 4 milioane de euro. În Portul Midia a fost adusă macaraua Neptun, de 1.800 de tone, și au fost sudate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei. Conform reprezentanților societății, vremea rea, cu vânt și ceață, a încetinit lucrările de sudare a acestor bare de metal. Nava, sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale. După producerea tragediei, mai multe organizații internaționale de protecție a animalelor au protestat față de exportul de animale vii, iar subiectul a făcut înconjurul presei internaționale, fiind dezbătut și în Parlamentul European.

copyright © 2020 mesagerul.ro