LATEST NEWS

Mesagerul.ro

Elevi fictivi: ce au declarat profesorii la proces, mărturii incredibile

Elevi fictivi: ce au declarat profesorii la proces, mărturii incredibile

Cazul celor 13 profesori acuzați că au falsificat cataloagele pentru a-și păstra numărul de clase și orele de predare continuă să stârnească interes, mai ales în contextul declarației făcută ieri de ministrul demis al Finanțelor, Eugen Teodorovici.
Cazul celor 13 profesori acuzați că au falsificat cataloagele pentru a-și păstra numărul de clase și orele de predare continuă să stârnească interes, mai ales în contextul declarației făcută ieri de ministrul demis al Finanțelor, Eugen Teodorovici.BUCUREȘTI, 30 oct – Sputnik, Georgiana Arsene. Situație dificilă în sistemul de învățământ din România, generată de faptul că avem mai mulți elevi pe hârtie decât în realitate. Problema a fost punctată ieri de Teodorovici, care a declarat că ar fi vorba de aproximativ 200.000 de elevi fictivi. Sputnik a scris despre acest subiect aici.  În tot acest timp, însă, în județul Neamț este în derulare o întreagă anchetă. La Liceul Tehnologic ”Ion Ionescu de la Brad”, din localitatea Horia, 13 profesori și secretara unității școlare au fost condamnați, în primă instanță, pentru fals intelectual în înscrisuri oficiale. © Photo: Guvernul RomânieiTeodorovici, declarație șoc: sute de mii de elevi fictivi în România, urmări dezastruoase Magistrații au decis că se impun condamnări cu suspendare în cazul celor 13 dascăli și al secretarei acuzați că au falsificat cataloagele pentru a-și păstra numărul de clase și orele de predare. Judecătoria Roman i-a condamnat pe toți la câte un an și 3 luni de închisoare cu suspendare sub supraveghere. Nici un profesor nu a recunoscut acuzațiile în acest caz. Doar secretara liceului a recunoscut că a redactat, în fals, o cerere de retragere de la cursuri în cazul unei eleve care era trecută în catalogul clasei a X-a, deși fusese declarată repetentă în clasa a IX-a, notează ziare.com.  Profesorii au declarat, în timpul procesului, că nu au pus absențele în catalog pentru că ei obișnuiau să le noteze fie separat într-un caiet, fie pe coli de scris, urmând ca, ulterior, să le treacă în catalog. Colegii le-ar fi recomandat să nu le mai treacă. Și aceasta pentru că, între timp, ele fuseseră raportate, așa că le-ar fi trecut degeaba. Mai exista și situația în care absențele din caietele profesorilor nu erau trecute în catalog fiindcă, între timp, școlarul le motiva. Interesantă este, însă, explicația dată de profesorul de limba franceză de la unitatea școlară din Neamț în acest proces. Acesta a spus de ce a dat note de trecere pentru elevi. ”În situația în care un elev promova la toate obiectele de specialitate, nu era rezonabil să fie lăsat repetent la limba franceză”, a spus dascălul. Iar aceasta nu este singura declarație ”bizară” a cadrului didactic care a mai explicat, într-o manieră personală și originală, desigur, ce s-a întâmplat cu testele elevilor. ”Am păstrat o perioadă de timp într-un dulap lucrările și proiectele, dar acestea au fost deteriorate de șoareci”, a explicat cadrul didactic. Din păcate, situația nu este similară, iar autoritățile ar trebui să verifice toate unitățile școlare din România pentru a sancționa asemenea practici. Concomitent, reprezentanții Ministerului Educației Naționale trebuie să găsească soluții pentru dascălii din aceste unități de învățământ pentru a preîntâmpina producerea unor asemenea infracțiuni. Numărul de 200.000 de elevi fictivi este uriaș și ar trebui să se ia măsuri urgente pentru identificarea persoanelor responsabile de această fraudă.

copyright © 2020 mesagerul.ro