Consiliul Concurenţei a declanşat o anchetă sectorială pe piaţa de retail farmaceutic din România, cu scopul de a identifica elementele care pot limita accesul pacienţilor la medicamentele eliberate prin farmacii.Astfel, vor fi analizate atât relațiile de aprovizionare la nivel de farmacii și circuitul medicamentelor de la punerea pe piață până la consumator, cât și legislaţia relevantă din domeniu pentru a se identifica reglementările care pot afecta concurenţa pe piaţă. De asemenea, se va analiza în detaliu disponibilitatea medicamentelor pentru pacienți şi vor fi identificate metode de îmbunătăţire a acesteia.„Sectorul farmaceutic este foarte important, iar activitatea din ultimii ani dovedeşte acest lucru: am sancţionat cinci companii farmaceutice şi asociaţia reprezentativă, pentru că s-au coordonat pentru limitarea pieței cu imunoglobuline, am declanșat o investigație pe piața ecografelor, efectuând inspecții inopinate în România, Italia și Germania și investigăm un posibil abuz în comercializarea medicamentelor anticoagulante orale. În plus, am făcut o serie de recomandări asupra proiectelor de acte normative și am colaborat foarte bine cu instituţiile din domeniu: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Ministerul Sănătăţii şi Agenţia Naţională a Medicamentului din România, cu care, de altfel, vom colabora în continuare pentru îmbunătăţirea accesului pacienţilor români la medicamente”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.Pe parcursul desfășurării analizei pieţei de retail farmaceutic din România, autoritatea de concurență poate solicita informaţii şi documente tuturor actorilor implicaţi, companii sau autorități.În urma analizei, Consiliul Concurenței poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței şi, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.În acest context, Consiliul Concurenței doreşte să colaboreze atât cu instituţiile publice, cât și cu companii, care pot trimite orice informaţii relevante.Autoritatea de Concurenţă aderulat mai multe analize privind piaţa farmaceutică în urma cărora a făcut o serie de recomandări care au fost preluate de Ministerul Sănătăţii în legislaţ..