Mesagerul.ro

Când Vestul se teme de Est: directivă împotriva transportatorilor români, votată în PE

Când Vestul se teme de Est: directivă împotriva transportatorilor români, votată în PE

Parlamentul European a adoptat o directiva care îi afectează dur pe transportatorii români de marfă, dar și firmele de transport din Centrul și Estul Europei, totul în avantajul firmelor din Vest .BRUXELLES, 9 iul - Sputnik, Daniela Porovăț. Parlamentul European a adoptat aseară, în ciuda opoziției europarlamentarilor din România și din alte state din Europa centrală și de est, o nouă legislație pentru transportatorii de marfă din UE, anunță un comunicat al PE. © REUTERS / YVES HERMAN Euroscepticii din Parlamentul European vor să fie mediatori între UE și Rusia Legislația schimbă radical regulile referitoare la detașarea șoferilor, perioadele de conducere și de repaus și are ca justificare oficială crearea de condiții mai bune pentru transportul rutier, dar, de fapt, noua legislație a fost promovată de vechile state membre din UE care pierd în fața concurenței făcute de firmele de transport din estul Europei. Și pentru că în Vest concurența e bună numai atunci când e în avantajul său, noul pachet de mobilitate va bloca ascensiunea firmelor de transport din Estul și Centrul Europei, afectând grav și transportatorii români. Regulile adoptate vor intra în vigoare după ce sunt publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în săptămânile ce urmează. Regulile referitoare la detașare se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației. Regulile referitoare la timpul de odihnă, inclusiv la întoarcerea șoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislației. Regulile referitoare la întoarcerea camioanelor și alte modificări referitoare la accesul la piață se vor aplica la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislației privind accesul la piață. Transportatorii români au cerut permanent respingerea proiectului susținut de țările din vest. Și reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), și europarlamentarii români au cerut guvernului să atace la Curtea de Justiție a UE (CJUE) acest pachet legislativ pentru a susține interesele sectorului intern de transporturi. Pachetul Mobilitate 1 prevede obligația întoarcerii camioanelor acasă (țara de stabilire) la fiecare opt s..

copyright © 2024 mesagerul.ro