Mesagerul.ro

Fost inspector școlar, probleme pentru MEC - trebuie să le rezolve urgent

Fost inspector școlar, probleme pentru MEC - trebuie să le rezolve urgent

Deputatul Camelia Gavrilă susține că agenda educațională a acestei luni este densă în probleme și dificultăți legate de examenele naționale, într-un context epidemiologic dificil.
Deputatul Camelia Gavrilă susține că agenda educațională a acestei luni este densă în probleme și dificultăți legate de examenele naționale, într-un context epidemiologic dificil.BUCUREȘTI, 3 iun – Sputnik, Georgiana Arsene. Revenirea elevilor în școli și licee a elevilor din anii terminali – clasele a VIII-a și a XII-a - stârnește deja discuții, legate de pregătirea și desfășurarea examenelor naționale, implicarea pandemiei asupra parcursului școlar, precum și de vulnerabilitățile sistemului de învățământ în momentul de față. Deputatul Camelia Gavrilă, fost inspector școlar, spune că agenda educațională a acestei luni este densă în probleme și dificultăți legate de examenele naționale, în privința organizării acestora și a implicațiilor complexe într-un context epidemiologic dificil. ”Nu putem să nu semnalăm imperfecțiunile, ezitările, o modestă competență managerială a echipei ministeriale, deciziile controversate la nivel guvernamental, aspecte care au afectat sistemul de învățământ și au neliniștit elevii aflați în fața unor momente importante pe traseul lor educațional. O dată deschise școlile, în vederea orelor de pregătire pentru evaluarea națională și bacalaureat, observăm faptul că sunt județe cu prezență semnificativă a elevilor și zone, precum municipiul București sau alte orașe mari, unde participarea la ore se situează între 50% și 60%”, a subliniat Gavrilă. Motivul acestei prezențe mai reduse e generat fie de reținerea părinților, din dorința de a evita orice risc posibil sau faptul că se consideră că nivelul de pregătire al absolvenților este rezonabil, că pot dedica mai mult timp studiului individual sau prin lecții derulate online. © Sputnik / Виталий Аньков Calendarul admiterii la liceu în anul 2020-2021 - anunțul MEC Gavrilă ridică o problemă importantă, întrebându-se, pe bună dreptate, cât de pregătite sunt Ministerul Educației și instituțiile de învățământ, în contextul unor posibile apariții de cazuri de infectare cu noul coronavirus. Mai exact, au fost asigurate toate etapele ce țin de siguranța sanitară a elevilor, a profesorilor, a personalului implicat? Avem proceduri clare și exacte, inclusiv pentru situații neașteptate, atipice? Problemele școlilor din mediul rural, asistența medicală, siguranța elevilor care fac naveta la liceu sunt alte zone de vulnerabilitate care trebuie tratate cu multă responsabilitate. Și aceasta pentru că, dincolo de completarea orelor de pregătire, a demersurilor științifice, metodice, cognitive, elevii trebuie să aibă confort psihologic asigurat în școală, ca și o stare de siguranță. Gavrilă propune o analiză a educației din perioada de izolare, de o retrospectivă lucidă a perioadei consumate deja, a momentelor în care ministerul ”efectiv a abandonat o parte din elevi”, trebuie reluat inventarul de probleme și dificultăți ale școlii românești. ”De aceea astăzi este necesar să ne îndreptăm atenția mai ales către cei care au fost într-o zonă de intervenții educaționale sumare, cu implicită nesiguranță și neliniște, departe de orele de predare online, interferând puțin cu profesorii, fără a exista o continuitate în procesul didactic”, a subliniat Camelia Gavrilă.

copyright © 2020 mesagerul.ro