Mesagerul.ro

Masteratul didactic: Gavrilă, solicitare către MEC și Guvern

Masteratul didactic: Gavrilă, solicitare către MEC și Guvern

Deputatul social-democrat susține că masteratul didactic este o condiție necesară pentru pregătirea profesorilor și reformarea învățământului românesc și susține că programul Pilot privind implementarea unui masterat didactic pare să fie de succes.

Deputatul social-democrat susține că masteratul didactic este o condiție necesară pentru pregătirea profesorilor și reformarea învățământului românesc și susține că programul Pilot privind implementarea unui masterat didactic pare să fie de succes.BUCUREȘTI, 29 oct – Sputnik. Camelia Gavrilă, fost inspector școlar general și actual deputat social democrat spune că programul Pilot privind implementarea unui masterat didactic pare să fie o soluție de succes. La admiterea din toamna aceasta au fost ocupate toate cele 400 de locuri disponibile, atribuite prin ordin de ministru. Aceasta amintește că încă din anul 2016, în calitate de inspector general al ISJ Iași, a subliniat faptul că ”imediat după licenţă, viitorii profesori trebuie să urmeze un masterat didactic”, pentru a completa competențele lor didactice, pedagogice, cât și experiențele studenților în zona activităților practice, specifice profesiei. Acest lucru s-a realizat după 4 ani, iar întârzierile trebuie corectate urgent, asigurându-se astfel o calitate sporită a pregătirii viitoarelor generații de profesori, cât și un nivel mai bun de acomodare a absolvenților cu universul complex al școlii și al educației, în general. ”Solicit Ministerului Educației și Guvernului generalizarea rapidă a acestui program la nivel național și orientarea tinerilor către o carieră didactică – domeniu de interes, care are nevoie de specialiști competenți, dedicați și responsabili. Urgența este acum și mai mare, pe fondul contextului epidemiologic dificil, când lumea școlii se confruntă cu provocări majore”, a punctat Camelia Gavrilă. În opinia sa, dacă ne dorim o nouă generație de profesori bine pregătiți, este nevoie să avem în vedere orientarea și consilierea tinerilor după programul de licență către un asemenea masterat didactic. Modulele psihopedagogice I și II sunt necesare, dar rolul și motivația unui masterat didactic înseamnă pregătire vocațională, orientare concretă spre anumite discipline de studiu, aprofundarea teoriei, dar și a practicii pedagogice. Mai mult, Gavrilă susține că, dincolo de speranța fragilă în reușita proiectului pilotat și generalizarea rapidă, se constată încă o dată faptul că legislația românească din domeniul educației are nevoie de îmbunătățiri, de corelații cu modelele europene de succes, de revizuiri ale unor incoerențe, abrogări sau amânări de prevederi, mai ales din motive financiare sau din cauza unor imperfecțiuni organizatorice.

copyright © 2020 mesagerul.ro