Mesagerul.ro

Moraru, avertisment: sunt vizați preșcolarii și școlarii mici

Moraru, avertisment: sunt vizați preșcolarii și școlarii mici

Expertul educațional atrage atenția că școlile și grădinițele au fost închise fără să se calculeze termenele pe termen lung pentru copii și societate.

Expertul educațional atrage atenția că școlile și grădinițele au fost închise fără să se calculeze termenele pe termen lung pentru copii și societate. BUCUREȘTI, 26 oct – Sputnik. Mutarea cursurilor exclusiv online atrage după sine o serie de probleme, în special pentru preșcolari și pentru școlarii mici. © Sputnik / Александр Кряжев Schimbări pentru preșcolari: se întâmplă săptămâna aceasta Expertul educațional Oana Moraru subliniază că la preșcolari și școlarii mici, vârsta biologică e dramatic împletită cu dezvoltarea unor abilități cognitive și socio-emoționale. Asta înseamnă că, dacă un individ a trecut de un anumit prag al vârstei și nu are competența specifică lui, e mai greu apoi să o recupereze altfel decât prin intervenție pedagogică expresă. Copiii mici care stau acum acasă nu pierd doar o literă-două sau o poezie de memorat. ”Pierd acele pietre de hotar ale formării intelectuale, fizice și emoționale care greu se mai recuperează după ce a trecut o fereastră de oportunitate neuro-biologică. (…) Noi am închis grădinițe și școli primare fără să calculăm pierderile pe termen lung pentru copii și societate”, spune Oana Moraru. Aceasta nu neagă existența pericolului infectărilor cu noul coronavirus, însă atrage atenția că acum este nevoie să gândim toți nuanțat și strategic. Moraru mai precizează că la clasele preșcolare și primare nu au existat focare și că nu există niciun exemplu de școală în care copiii sub 6-10 ani s-au infectat unul de la altul, necontrolat. ”Avem câteva statistici grosiere, între 0 și 18 ani, de la începutul pandemiei. Nimic analitic, nimic studiat și aplicat. Copiii stau acasă și pierd timp prețios pentru că noi, adulții, nu știm cum să gestionăm mulțimile pe stradă, nu știm să purtăm măști, nu știm cum să ne organizăm aglomerările, distanțările”, adaugă expertul educațional. În opinia sa, statul acasă al copiilor va face o tristă diferență în dezvoltarea lor, pentru că vor pierde oportunități de creștere pe care școala românească nu e pregătită să le așeze remedial în programe după întoarcerea lor în clase. Urmarea este tragică: vom avea și mai mult analfabetism funcțional, și mai mare dezangajare școlară - pentru că vitalitatea, motivația și organizarea sănătoasă a gândirii se câștigă între 2 și 10.

copyright © 2020 mesagerul.ro