Mesagerul.ro

Moraru, despre părinți: ”Pentru mulți, făcutul temelor a devenit luptă de putere acasă”

Moraru, despre părinți: ”Pentru mulți, făcutul temelor a devenit luptă de putere acasă”

Expertul educational a explicat care sunt, de fapt, motivatorii adevărați pentru un elev atunci când merge la școală și de ce le este greu să învețe organizat acasă.
Expertul educational a explicat care sunt, de fapt, motivatorii adevărați pentru un elev atunci când merge la școală și de ce le este greu să învețe organizat acasă.BUCUREȘTI, 22 mai – Sputnik, Georgiana Arsene. Oana Moraru analizează principalele resorturi care îi motivează pe elevi să învețe la școală și le cere părinților să aibă un pic de îngăduință pentrul ei. © CC0 / Pixabay / moinzonAdevărul despre cursurile online. Câți elevi au avut, de fapt, contact cu profesorii lor ”Știu că pentru mulți, făcutul temelor a devenit luptă de putere acasă; că vă întrebați de ce copilul vostru nu e motivat și dornic de a lucra independent. Că vă temeți că, poate, ați greșit cu ceva. Un pic de îngăduință și empatie pentru voi: școlarii între 3 și 12 ani nu au, de regulă, motivații intrinseci pentru învățarea propusă instituțional și dirijată extern”, a scris Moraru. Expertul educațional este de părere că lucrurile care îi motivează pe elevi să lucreze la școală nu pot fi, de cele mai multe ori, suplinite în familie. Și aceasta fiindcă motivatorii adevărați pentru un școlar, în zilele în care școala nu era închisă era reprezentați de o rutină fixă a zilei, o rutină instituțională, un rol în grup, o relevanță personală câștigată din oglindirea în ochii celorlalți și de ethosul școlii: spațiul clasei, așezarea în bănci, instrumentele de lucru, precum și raportul emoțional copil-părinte, copil-profesor. Fiecare dintre cei 4 factori de mai sus nu pot fi reproduși acasă. ”De aceea vă luptați cu ei. De aceea mulți copii par să nu aibă motivații. De aceea școlile sunt încă instituții. Învățarea de acasă e la fel de importantă și poate chiar mai consistentă decât cea de la școală. Dar atât timp cât ea e organică, relațională, inspirațională, informală”, a scris Moraru. În opinia sa, aducerea școlii acasă reprezintă un experiment bun și revelator. Moraru a repetat îndemnul adresat părinților de a fi mai îngăduitori și relaxați. Fii la curent cu toate știrile din Moldova și din lume! Abonează-te la canalul nostru din Telegram >>> Privește Video și ascultă Radio Sputnik Moldova

copyright © 2020 mesagerul.ro