Mesagerul.ro

Palmă de la Bruxelles pentru Guvernul PNL: Un ministru e în CONFLICT GRAV de interese

Palmă de la Bruxelles pentru Guvernul PNL: Un ministru e în CONFLICT GRAV de interese

”Trebuie să îşi dea demisia din ambele funcţii de director, rămânând de facto cu o interdicţie de a le reocupa până în ultimul an în care vor putea cheltui banii europeni, adică 2029 sau 2030”BUCUREȘTI, 27 feb - Sputnik, Evan Răutu. Ministrul ”nu a avut nici o rușine să folosească poziția de ministru pentru interesul său personal”, transmite de la Bruxelles europarlamentarul Cristian Ghinea (USR PLUS). Este vorba de actualul ministru interimat al Fondurilor Europene, Marcel Boloș, care s-ar afla în conflict de interese, ”atât potrivit legislaţiei româneşti dar, mai ales, potrivit Regulamentului European”, după cum transmite Ghinea printr-un comunicat remis Agerpres și printr-un amplu articol publicat pe blogul personal. ”Situaţia poate afecta grav întreg sistemul de gestionare a fondurilor pe care Boloş îl propune astăzi: orice audit ulterior al Comisiei Europene poate suspenda Programele Operaţionale pentru că au fost create de o persoană în vădit conflict de interese”, atrage atenția Ghinea. © Sputnik / Алексей Витвицкий Comisia Europeană pedepsește România pentru deficit excesiv Fostul ministru al guvernului Cioloș, Cristian Ghinea, spune clar: ”Marcel Boloş trebuie să se retragă sau să fie retras imediat de la conducerea ministerului şi din orice formulă de pregătire a cadrului financiar 2021 – 2027”. Conform datelor prezentate de Ghinea, Marcel Boloş are ”două posturi de director blocate în instituţii care ar urma, potrivit propunerii sale - în calitate de ministru - să primească putere crescută de decizie în următorul cadru financiar 2021-2027”. Concret, Boloş e director la Organismul Intermediar de la Ministerul Transporturilor, ”unde şi-a îngheţat poziţia pentru a se muta director la Agenţia de Dezvoltare Regională (ADR) Nord-Vest”. Acolo şi-a îngheţat poziţia ca să vină ministru, spune Ghinea. ”Atât Ministerul Transporturilor cât şi ADR ar urma să primească un nou statut, cu putere mare de decizie în cadrul financiar 2021-2027, şi anume să devină Autorităţi de Management pentru Programul de Transport, respectiv, unul din programele regionale”, ceea ce duce la următoarea situație. Ori, în cazul AM Transport, ”Boloş e singurul beneficiar posibil, el ocupând un post de director în minister peste direcţia care se ocupă de fonduri europene” – iar Boloș va deveni director general al AM Transport care ”ar urma să fie ridicată la nivel de Autoritate de Management” – decizie care va fi luată tot de Marcel Boloş… ca  ministru! ”Este un evident conflict de interese şi Marcel Boloş recunoaşte implicit acest lucru dat fiind că a decis, pe ultima sută de metri, să ..

copyright © 2024 mesagerul.ro