BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

Profesor: ”Numărul mare de elevi, principalul factor care împiedică progresul școlar”

Profesor: ”Numărul mare de elevi, principalul factor care împiedică progresul școlar”

Camelia Gavrilă, deputat și fost inspector școlar general, a arătat care sunt beneficiile modificărilor aduse Legii Educației. Ce spune că a cunoscut în detaliu ca inspector și profesor.
Camelia Gavrilă, deputat și fost inspector școlar general, a arătat care sunt beneficiile modificărilor aduse Legii Educației. Ce spune că a cunoscut în detaliu ca inspector și profesor.BUCUREȘTI, 14 feb – Sputnik, Georgiana Arsene. Senatul României, în calitate de for decizional, a adoptat o propunere importantă, în vederea diminuării numărului de elevi în clasele de gimnaziu, liceu, dar și în învățământul profesional, de la 30 la 26 de elevi. © Sputnik / Павел Лисицын Profesorii de la clasă, liberi să predea, contra cost, propriilor elevi Actul normativ prevede ca în educaţia antepreşcolară să existe grupe de maximum 8 copii, la învăţământul preşcolar grupa să fie compusă din 17 copii, faţă de 20 în prezent, iar în învăţământul primar vor fi maximum 22 de elevi. Camelia Gavrilă, fost inspector școlar general de Iași, actualmente deputat al Partidului Social Democrat, susține, într-o postare de pe Facebook, că educația de calitate este direct proporțională cu atenția pe care o acordă cadrele didactice elevilor la clasă, cu sprijinul personalizat oferit acestora. ”Numărul mare de elevi din colective este principalul factor care împiedică un sistem eficient de management al clasei, progresul școlar, evoluția elevilor spre succes. Este important de urmărit cu atenție modul în care se pot valorifica posibilitățile de învățare și de asimilare de informații, în funcție de aptitudinile și interesele copilului, ținând cont și de numărul de ore alocat fiecărei discipline, de obiectivele programelor școlare”, a precizat deputatul. Gavrilă a precizat că rolul inițiativei legislative este deosebit de important, în măsura în care aceasta va fi promulgată și aplicată riguros. Și aceasta pentru că se înlesnește identificarea de probleme de ordin cognitiv, emoțional, atitudinal, se poate susține dialogul permanent și conturarea unor soluții adecvate, de la abordări individuale, personalizate, privind procesul de predare-învățare-evaluare, până la integrarea cu succes a elevilor în clase și în atmosfera școlii. ”Ca profesor, inspector general sau deputat am cunoscut în detaliu dificultățile asociate claselor aglomerate, problematica vârstelor și a adaptării tinerilor din școli, de aceea am atras atenția constant asupra rolului deosebit de important pe care îl are consilierea şcolară, dar şi asupra necesității unor demersuri legislative pentru creşterea numărului de psihologi, consilieri şcolari şi psihopedagogi”, a explicat Camelia Gavrilă. Prin modificările aduse Legii Educației, se conturează perspectiva de a avea un psiholog şcolar la fiecare 500 de elevi, deci o reducere semnificativă a numărului de elevi consiliați, comparativ cu raportul de un profesor psiholog la 800 de elevi. Raportându-ne la spațiul european, un consilier școlar la 500 elevi este în continuare prea puțin pentru nevoile complexe ale sistemului de învățământ românesc. Cu toate acestea, reprezintă o reușită de etapă și urmează firesc susținerea altor inițiative legislative similare care să genereze finanțare adecvată, calitatea demersului didactic, șanse sporite de învățare eficientă, de succes școlar al elevilor, dar și condiții pentru reușitele studenților în contextul învățământului universitar, a mai precizat deputatul social democrat. Urmărește-ne pe rețelele de socializare:|Facebook |Twitter |VK|Odnoklassniki |Instagram Accesaţi aplicaţiile mobile pentru iPhone și Android

copyright © 2020 mesagerul.ro