Mesagerul.ro

Decret semnat de pre?edintele Klaus Iohannis, privind prelungirea st?rii de urgen?? pe teritoriul României

Decret semnat de pre?edintele Klaus Iohannis, privind prelungirea st?rii de urgen?? pe teritoriul României

Pre?edintele României, domnul Klaus Iohannis, a semnat mar?i, 14 aprilie a.c., decretul privind prelungirea st?rii de urgen?? pe teritoriul României.

https://www.presidency.ro/ro/media/decrete-si-acte-oficiale/decret-semnat-de-presedintele-romaniei-domnul-klaus-iohannis-privind-prelungirea-starii-de-urgenta-pe-teritoriul-romaniei

V? prezent?m în continuare textul decretului:

Având în vedere c?, pe plan mondial, atât num?rul de persoane infectate cu coronavirusul SARS-CoV-2, cât ?i num?rul de decese provocate de acesta cre?te semnificativ, f?r? s? existe, deocamdat?, semne certe ale unei eventuale încetiniri a ritmului evolu?iei pandemiei sau ale unei plafon?ri a num?rului de cazuri, în pofida restric?iilor f?r? precedent adoptate de statele lumii,

?inând seama de faptul c?, de la momentul instituirii st?rii de urgen?? pe teritoriul României prin Decretul nr.195/2020, atât num?rul de îmboln?viri înregistrate, cât ?i num?rul de decese provocate de coronavirusul SARS-CoV-2 au înregistrat curbe ascendente,

Constatând c? dup? instituirea st?rii de urgen?? în România ?i dispunerea gradual? a unor m?suri restrictive ?i de distan?are social?:

- avem de-a face cu o r?spândire intracomunitar?, deocamdat? limitat? la nivelul a 10 jude?e (Suceava, Neam?, Timi?, Arad, Bra?ov, Hunedoara, Cluj, Constan?a, Gala?i ?i Ilfov) ?i al municipiului Bucure?ti, ceea ce totalizeaz? aproximativ 70% din num?rul cazurilor confirmate,

- exist? dou? zone în care nivelul de r?spândire a coronavirusului SARS-CoV-2 este de tip comunitar, respectiv municipiul Suceava ?i localit??ile limitrofe, precum ?i ora?ul ??nd?rei din jude?ul Ialomi?a, pentru care a fost dispus? m?sura carantinei totale,

Luând în considerare c? se men?ine contextul excep?ional care a determinat instituirea st?rii de urgen?? ?i c? interesul public general reclam? prelungirea acestei st?ri excep?ionale, men?inerea aplic?rii m?surilor deja adoptate, precum ?i adoptarea unor noi m?suri, care s? permit? autorit??ilor publice s? intervin? eficient ?i cu mijloace adecvate pentru gestionarea crizei,

V?zând c? în aceast? perioad? necesarul de materiale ?i echipamente de protec?ie, dezinfectan?i, medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale sau alte produse necesare în contextul gestion?rii pandemiei de COVID-19 poate fi cu greu satisf?cut, în lipsa unor mecanisme adaptate, atât în materia achizi?iilor publice - care s? ?in? seama de urgen?a demersurilor, de volatilitatea pre?urilor oferite de pia?? ?i de restric?iile impuse la export - cât ?i în materia dona?iilor oferite entit??ilor ce realizeaz? un serviciu public - care s? permit?, de o manier? facil?, acceptarea ?i transferul bunurilor oferite,

Considerând c? sunt necesare atât mecanisme care s? permit? rechizi?iile de bunuri ?i prest?rile de servicii în interes public în condi?iile legii, atunci când situa?ia o va impune, cât ?i mecanisme referitoare la utilizarea materialelor din rezervele de stat sau de mobilizare,

Având în vedere c?, dincolo de eforturile pentru asigurarea interven?iei medico-sanitare, sunt necesare ?i m?suri care s? permit? asigurarea ?i men?inerea capacit??ii de interven?ie a for?elor de ordine, atât pentru aplicarea ?i urm?rirea respect?rii m?surilor restrictive instituite pe durata st?rii de urgen??, cât ?i pentru prevenirea unor amenin??ri la adresa ordinii publice, de natur? a afecta siguran?a na?ional? sau democra?ia constitu?ional?,

V?zând c?, pentru diminuarea efectelor generate de reducerea unor activit??i economice ?i sociale, ca urmare a m?surilor cu caracter preventiv sau restrictiv destinate protej?rii popula?iei României, este necesar? adaptarea m?surilor pentru a permite func?ionarea neîntrerupt? a administra?iei publice, a justi?iei ?i a altor servicii publice, a unor infrastructuri care asigur? servicii esen?iale pentru popula?ie, stat ?i operatorii economici,

Întrucât protejarea economiei, prin m?suri specifice stabilite, de regul?, prin acte normative, ?i desf??urarea rela?iilor de munc? sunt, în continuare, obiective de interes major pentru institu?iile statului,

Constatând c? toate elementele mai sus prezentate fac parte dintr-un ansamblu de r?spuns conjugat la actuala situa?ie de criz? generat? de pandemia de COVID-19 ?i c?, în egal? m?sur?, sunt necesare pentru a asigura revenirea f?r? sincope majore la situa?ia de normalitate,

?inând cont de faptul c? restrângerea exerci?iului unor drepturi nu trebuie s? afecteze substan?a lor, ci s? urm?reasc? un scop legitim, s? fie necesar? într-o societate democratic? ?i s? fie propor?ional? cu scopul urm?rit,

?inând seama de faptul c? prin m?surile instituite este vizat interesul public general în gestionarea evolu?iei COVID-19 în România,

Constatând necesitatea adapt?rii unora dintre m?surile prev?zute în Decretul nr.195/2020 în raport cu evolu?ia pandemiei în România,

Luând act de propunerea Guvernului pentru prelungirea st?rii ..

copyright © 2024 mesagerul.ro