\
·
M Mesagerul
Actualitate

Guvernul analizează majorarea salariului minim pe economie de la 1 iulie! Câți bani vor primi în plus angajații

A Scris de Administrator
Potrivit proiectului de hotărâre, începând cu data de 1 iulie 2026, salariul de bază minim brut va fi stabilit la 4.325 de lei lunar. Această valoare este calculată pentru un program normal de lucru de 166,667 ore pe lună, ceea ce echivalează cu un tarif orar de 25,949 lei, relatează stiripesurse.ro.La momentul intrării în vigoare, actuala reglementare (HG nr. 1506/2024), care menține salariul la 4.050 de lei, va fi abrogată. Astfel, angajații plătiți cu minimul pe economie vor vedea o creștere brută de 275 de lei (6,8%).Majorarea nu este una arbitrară, ci urmează noile reguli de calcul stabilite prin transpunerea Directivei (UE) 2022/2041 privind salariile minime adecvate. România și-a asumat prin PNRR (Jalonul 392) un mecanism obiectiv care corelează salariul minim cu rata inflației prognozate și productivitatea muncii.Executivul estimează că în prezent beneficiază de salariul minim brut garantat în plată 831.382 de salariați, reprezentând 14,6% din totalul salariaților activi, iar de majorarea la 4.325 lei ar urma să beneficieze 1.759.027 de persoane.În ceea ce privește impactul bugetar, nota de fundamentare indică pentru anul 2026, pe o perioadă de cinci luni, modificări ale veniturilor bugetare în sumă de 638.504 mii lei și creșteri ale cheltuielilor de 294.813 mii lei, rezultând un impact financiar pozitiv de 343.691 mii lei la nivelul bugetului de stat.Proiectul urmează să fie avizat de Consiliul Economic și Social și de Consiliul Legislativ, iar după adoptare va intra în vigoare la 1 iulie 2026, moment de la care noul salariu minim brut de 4.325 de lei va deveni obligatoriu pentru toți angajatorii.

La curent cu ultimele articole